Анастасія Ле Кхак разом з сім’єю вже 27 років популяризує органіку в Україні та В’єтнамі. Родина Анастасії інтернаціональна — мама українка, а тато в’єтнамець, бізнес також розвивають у двох країнах паралельно — Україні та В’єнтамі, пише “Агро-Центр”.
Сьогодні слово “органіка” та “органічний” все частіше з’являється на етикетках продуктів та вивісках магазинів. Родина Анастасії прийшла у органічний бізнес з фармацевтичного:
Так склалося, що українці відгукнулися, фітопрепарати показали хороші терапевтичні результати і в 1996 батьки заснували у В’єтнамі фабрику FITO PHARMA. Продаж фітопрепаратів – основний бізнес. У 2008 році відкрили перший в Україні спеціалізований магазин органічної продукції Натур Бутік. Чому? Тому що в той час в супермаркетах був бум на їжу з штучними добавками, альтернативи не було, і ми її створили. Для себе і таких же як ми.
Паралельно у В’єтнамі запустили лінію органічних чаїв і батончиків, а також свою органічну ферму, сертифіковану французьким органом Ecocert. Я допомагаю батькам в Україні і у В’єтнамі. Чоловік теж в нашій команді.
Бізнесові поради від успішного фермера з Тернопільщини
Сьогодні мережа нараховує 5 магазинів в Києві і в Київській області, які спеціалізуються на фітопрепаратах, органічних продуктах харчування і косметиці. Замовлення відправляють по всій Україні.
Зараз ті, хто займається органічним землеробством – це фанати своєї справи. Вони трудяться заради ідеї, хочуть виростити правильний продукт. Це нелегко і не для ледачих, вимагає великих витрат за часом, вкладень і знань. І я рада, що за органічний бізнес беруться саме такі люди, які усвідомлено відмовляються від пестицидів, мінеральних добрив, ГМО та штучних добавок.
А ось чи вигідно – інше питання. Вигідніше експортувати десятками тонн або мати другий “підстраховочний” бізнес. Але займатися тільки органічним бізнесом і тільки на ринку України – складно. Попит маленький, плюс купівельна спроможність обмежена.
Прогресивна пенсіонерка займається екзотикою (фото)
Анастасія розповідає, що виділити серед органічної продукції найбільш популярну доволі складно, кожен продукт має свого покупця, але й тут є свої особливості:
Основний виторг нам дають фітопрепарати, так як ми давно з ними працюємо і клієнтам важливо підтримувати здоров’я без хімічних ліків. Решта потроху – чаї, суперфуд, масла, борошно, солодощі, косметика.
І, як не дивно, якщо в соцмережах найбільше інтересу викликають публікації зі свіжими овочами та зеленню, то на ділі, мало хто їх купують.
З досвіду Анастасія каже, що в Україні немає яскравих особливостей розвитку саме органічного фермерства:
Якоїсь особливості саме українського фермерства не помітила. В Україні є різні органічні фермерські господарства. Я була і на дрібних господарствах 1,5 га з однією людиною, і у великих з декількома тисячами га. Головне, що сертифікована українська продукція стандартизована – відповідає вимогам Євросоюзу.
Канадський сировар зі світовим ім’ям поділився досвідом у Києві (відео)
Окремим напрямком родинного бізнесу є еко-садиби. Еко-садиба Мезон Бланш сертифікувано по міжнародній екопрограмі Green Key. В готелі прибирають і перуть органічними миючими засобами, багато дерева і льону, в ресторані подають страви з органічних продуктів.
Особливість екосадиб Maison Blanche (Мезон Бланш) в тому, що вони розташовані на трасах Київ-Житомир і Київ-Одеса. Це зроблено навмисно для того, щоб популяризувати екотуризм серед населення. Тому, в основному наші клієнти – це проїжджі, часто з країн Прибалтики і Білорусії. Їздять як по роботі, так і сім’ями по дорозі на відпочинок. І зазвичай вони вдячні за ніч в оточенні натуральних матеріалів, їжу з органічних продуктів та відділ Натур Бутік.
Також, приїжджають кияни на романтичний вікенд. Діє вигідний пакет – за 1900 грн отримують на двох номер Стандарт, сніданок, вітальний фіточай і розпарювання в фітобочці.
Натхнення та нові ідея, Анастасія та її сім’я знаходить у подоражах:
Так, наша сім’я любить подорожі і розглядає поїздки як джерело натхнення. У мене завжди є в планах відвідати органічний магазин і кафе. Саму ідею Натур Бутік батьки взяли з європейських Health shop, де у форматі магазину пропонуються здорові продукти харчування і БАДи. Ідею для Мезон Бланш почерпнули із сімейних Ментал.
Шеф-кухар з Британії готує найдорожчий хліб у світі (фото)
Для споживачів, які хочуть знайти дійсно органічну продукцію жінка має декілька порад:
Органічний продукт є сертифікованим продуктом, виготовленим без пестицидів, мінеральних добрив, гумусу та штучних добавок. Для того, щоб відрізнити органічний продукт, необхідно звернути увагу на маркування – шукати єврооб’єм. Відповідно до Eurolist, зазначено код сертифікаційного органу та країни походження. Також органічний продукт має сертифікат органічного походження, і покупець має право запитати його у пункті продажу. Сертифікати на товари, які ми продаємо, є загальнодоступними на нашому сайті.
З 2 серпня, у зв’язку з прийняттям Закону про органічне виробництво на українську органічну продукцію, державний органічний знак може бути задоволений.
А тим хто лише планує займатися виготовленням органічної продукції фермерка має 3 найбільші помилки, які роблять фермери, що починають працювати з органікою. За словами Анастасії, дуже часто фермери вирощують те на, що немає попиту, або вирощують тоді коли не потрібно:
Наприклад, зараз багато фермерів, які вирощують ягоди і зелень. Але немає тих, хто вирощує то, що запитують – селера стебловий, брокколі, цвітну капусту, кабачки, кісточкові (черешню, абрикоси, сливи). Основний попит з вересня по травень, а не навпаки. Взимку люди готові купувати зелень за будь-які гроші. А фермери, навпаки, на зиму закривають теплиці.
Фермерка наголошує також, що ціна на органічний продукт не має бути захмарною. Логічно, що чим нижче ціна на органічний продукт, тим більше людей зможуть його купити. Оптимальна різниця в ціні між звичайним продуктом і органічним 1,5-2 рази, не більше.
Підписуйтеся та слідкуйте за випусками програми “Ля Село”:
Джерело: news.agro-center.com.ua