Міністр інфраструктури Польщі Анджей Адамчик звернувся до свого українського колеги з проханням виключити вимогу про реєстрацію в електронній черзі транспортних засобів, які повертаються з України до ЄС без вантажу щонайменше на двох прикордонних переходах. Про це повідомило в понеділок Міністерство інфраструктури Польщі (МІП).
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на pap.pl.
Польське міністерство повідомило, що Адамчик надіслав листа віцепрем’єр-міністру з питань відновлення України, міністру розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександру Кубракову у зв’язку з акцією протесту польських перевізників перед автомобільними пунктами перетину кордону між Польщею та Україною.
Як було підкреслено, однією з причин акції протесту польських транспортних підприємців є запровадження українською стороною так званої системи електронної черги.
«Це спричинило значне збільшення часу очікування транспортних засобів, зареєстрованих в ЄС, які повертаються з України без вантажу, для перетину кордону Україна-ЄС. Це, своєю чергою, спричиняє неможливість виконання подальших замовлень та зниження конкурентоспроможності компаній. Крім того, на думку протестувальників, нова система дозволяє нерівноправне ставлення до українських та польських перевізників», – зазначили у відомстві.
У відомстві додали, що очільник Мінінфраструктури «закликав вжити невідкладних заходів для виконання вимог польських автоперевізників, що є відповідальністю української сторони». Як пояснюється, це робиться для того, щоб виключити вимогу реєструватися в електронній черзі для транспортних засобів, які повертаються з України до ЄС, попередньо розвантажившись, щонайменше на двох прикордонних переходах: Зосін-Устилуг та Нижанковичі-Мальховіце.
Перевізники, які протестують, в основному вимагають відновлення дозволів на міжнародні перевезення, які були скасовані відповідно до угоди між Європейським Союзом та Україною з 1 липня 2022 року. У зв’язку з цим Анджей Адамчик звернувся до комісара ЄС з питань транспорту Адіни Валеан з проханням створити спільний комітет для аналізу впливу угоди на ринок автомобільних перевезень ЄС.
«Це дія, передбачена статтею 7 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, і такий комітет може включати представників сторін цієї угоди. Держави-члени, в тому числі Польща, в такому комітеті мають лише роль спостерігача. У своєму зверненні до комісара Валеана міністр Адамчик вказав, зокрема, на проблеми, пов’язані з дотриманням угоди українськими перевізниками, а також на низку порушень з боку українських перевізників, виявлених польською Інспекцією автомобільного транспорту», – йдеться у повідомленні.
Міністр Адамчик також попросив Єврокомісара та голову ЄК підтримати його звернення до українського уряду щодо припинення дії системи електронної черги.
«Вищезазначені дії є продовженням зусиль Міністерства інфраструктури з початку протесту, спрямованих на усунення його причин, які лежать як на стороні України, так і на стороні Європейського Союзу. Триває підготовка до засідання Транспортної ради ЄС, яке відбудеться 4 грудня 2023 року в Брюсселі. Готується відповідна пропозиція, щоб однією з головних тем обговорення стало обговорення наслідків цієї угоди. На думку Міністерства інфраструктури Польщі, виникла необхідність з боку влади ЄС оцінити ефекти, які виникли в результаті імплементації угоди між Україною та ЄС, а також зміни до її змісту, які необхідні для підтримки стабільності транспортного ринку в окремих країнах спільноти», – зазначили у відомстві.
Джерело: propozitsiya.com