На 15 квітня аграрний експорт автомобільним транспортом в Україні склав 153,5 тис. тонн. Це на 3,5% більше, ніж за той самий період у березні. Рух на пунктах пропуску залишався нерівномірним — одні напрямки нарощують обсяги, інші демонструють спад.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі SPIKE BROKERS.
Зокрема, експорт через угорський кордон виріс на 23% і сягнув 21,4 тис. тонн. Через Румунію також зростання — на 5%, до 37,5 тис. тонн. Тим часом на польському та словацькому напрямках ситуація майже не змінилась: 64,1 тис. тонн і 9 тис. тонн відповідно. Через Молдову — навпаки, спад на 6%, до 21,4 тис. тонн.
Основними експортними товарами стали соняшникова олія (15,5 тис. тонн) та цукор (14,2 тис. тонн). Вартість внутрішніх автоперевезень за місяць зросла на 3 долари. На європейських маршрутах ціни піднялись на 3–4 євро, залежно від напряму.
У залізничній логістиці — інша картина. Продовжується падіння тарифів на перевезення зернових. Вартість доставки знизилась ще на кілька доларів за тонну. Причини — слабкий експортний попит і завершення активного сезону. Оператори змушені знижувати ставки, аби втримати замовлення.
Також зростає конкуренція з боку автотранспорту, особливо на коротких маршрутах. Багато вагонів стоять без роботи, що посилює тиск на ціни. За словами учасників ринку, найближчим часом ситуація навряд чи зміниться — усі чекають на початок нового сезону.
На водному транспорті минулий тиждень пройшов без істотних змін. Ціни залишились стабільними. Це пов’язано з тим, що в портах Великої Одеси та на Дунаї невеликий обсяг вантажів, а суден вільних багато.
Перевезення хендісайзами з Чорноморська до Іспанії коштує 17–19 доларів за тонну, до Італії — 16–17. Фрахт костерів з Ізмаїла до Італії — 29–31 долар за тонну. За словами експедиторів, перегляду ставок наразі не очікується.
Джерело: propozitsiya.com